Průmka v březnu pořádala školní kolo Soutěže v jazyce anglickém neboli takzvané anglické olympiády. V době pandemie a distanční výuky to bylo samozřejmě jiné než předešlé ročníky. Vše se odehrávalo v online prostředí.
Nejprve se o postup mezi 5 nejlepších angličtinářů naší školy popralo 72 studentů formou kvízu na platformě Kahoot. Postoupivší se dostali do další fáze školní části, kterou byl ústní projev. Pětice se přes Microsoft Teams prostřídala u našich pedagogů angličtiny a 2 studenti, kteří zvládli o náhodně vylosovaném tématu pohovořit nejlépe, se mohou těšit postupu do dalšího kola a možnosti reprezentovat školu na krajské úrovni.
Po školním kole jsme se zeptali obou reprezentantů, jaké jsou jejich ambice v dalších kolech.
Míša Hübnerová (P3) jasně naznačila, že bude chtít hlavně udržet chladnou hlavu, stejně, jako se jí to podařilo ve školním kole.
„Abych řekla pravdu, zatím jsem nad tím moc nepřemýšlela. Výhra školního kola byla docela neplánovaná. Každopádně doufám, že moje další účast bude stejně jako ta předchozí klidná a pohodová. Rozhodně jsem zvědavá, jak bude vůbec krajské kolo probíhat“.
Matěj Holman (P1) s Míšou nesdílí pouze obor, ale i zvědavost ohledně krajské fáze soutěže. Nechybí mu odhodlání zabojovat o postup, ale zároveň naznačil, že případným neúspěchem se nenechá rozhodit.
„Úplně nevím, co od toho čekat, ale určitě jsem odhodlaný ze sebe dostat maximum. Na druhé straně jsem spokojený s tím, kam jsem se dostal a jestli se nezadaří, svět se mi nezhroutí.“
Dnes už víme, že Míša postoupila do celostátního kola a sdělila nám, jak krajské kolo probíhalo:
“V úterý ráno probíhalo poslechové cvičení pomocí Teams. Do středeční časti postoupilo 8 nejlepších.
Ti se vystřídali hned před dvěma porotami. U jedné si žák vybral číslo a podle toho dostal otázku, na kterou musel odpovědět (bylo na to 5 minut). V druhém kole dostal téma, o němž poté 10 minut mluvil.
Všichni učitelé byli moc hodní a upřímně se mi vůbec nechtělo odcházet z hovoru. 😀
Já jsem odpovídala na otázku 7 (moje andělské číslo 😀) a ta zněla "If day had an extra hour what would you do with it?" a téma jsem měla "Freedom" (ti dva učitelé byli úžasní, a nakonec jsme z toho měli takovou diskuzi 😀).”
Tímto přejeme Míše mnoho štěstí a doufáme, že udělá naší škole co možná nejlepší jméno i v celostátním kole!