Aktuální informace pro uchazeče naleznete na stránce prumyslovkaliberec.cz

Exkurze Škoda auto, a. s. Mladá Boleslav

Úvod » Obory » Strojírenství » Novinky » Exkurze Škoda auto, a. s. Mladá Boleslav
P1110401.JPG

V únoru navštívily třídy S2B, S3A, S4A automobilku v Mladé Boleslavi. Exkurze započala prohlídkou nově zrekonstruovaného muzea. Po procházce minulostí výroby této automobilky jsme se vydali do ryzí současnosti firmy, na prohlídku výrobních provozů. Začali jsme ve svařovně, pak jsme navštívili konečnou montáž, lisovnu, kompletaci motorů, slévárnu a kovárnu. Exkurze byla velmi obsáhlá a zajímavá. Ohlasy studentů na průběh exkurze byly jenom pozitivní.

Pohled studenta

V úterý dne 13. 02. 2018 se moje třída S3A spolu se mnou zúčastnila exkurze do Mladé Boleslavi. V Mladé Boleslavi jsme nejdříve přijeli autobusem do muzea Škodovky, kde jsme absolvovali komentovanou prohlídku celého muzea. V muzeu jsme viděli ukázky výroby z každého období od založení firmy až po současnou produkci. Po zhlédnutí muzejních exponátů jsme se pomocí autobusu přesunuli přímo to závodu Škoda auto.

V továrně jsme nejdříve navštívili svařovnu. Svařovna nás nadchla svou vysokou automatizací, neviděli jsme zde snad žádného člověka, který by vykonával nějakou fyzickou práci, bylo to opravdu zajímavé, možná i trochu děsivé.

Jako druhé místo jsme navštívili finální montáž vozů. Místo to bylo velmi čisté a bylo hezké vidět pěkné vozy jedoucí na pásu, které v průběhu pohybu dělníci kompletovali.

Jako třetí místo jsme navštívili lisovnu. Jelikož celé karosérie jsou tvořeny ohýbanými plechy, patří lisovna mezi nejpodstatnější místa. Celá lisovna je poměrně hlasité pracoviště, ale je zde plno zajímavých prvků. Po lisovně jsme navštívili kompletaci motorů. Vidět dlouhý pás nových, nedotčených motorů bylo pro mě opravdu silným zážitkem. Každý motor musí být odzkoušen a zkontrolován před vyjetím z haly.

Následovala slévárna, kde jsme se dozvěděli plno zajímavých informací, viděli jsme jak se ingoty, jako vstupní suroviny, mění na hotové bloky motorů. Po slévárně jsme navštívili kovárnu. Jestli jsem si myslel o lisovně, že je to hlučné místo, tak jsem se mýlil, v kovárně nebylo doslova slyšet vlastního slova. Kovárna byla pro mě velmi silným zážitkem, vidět velké těžké buchary jak plní zápustky velkými a silnými ránami bylo opravdu zajímavé. 

Celá exkurze byla pro mě velice příjemným a obohacujícím zážitkem, na který jen tak nezapomenu. Při odjezdu jsem v autobuse seděl s otevřenou pusou a vykulenýma očima. Nejvíce mě dostal pohled na tu masu materiálu, která denně projde areálem továrny a na konci toho celého koloběhu stojí nová nablýskaná auta připravená na své majitele do celého světa. Do továrny musí denně přijet stovky kamionů, aby dokázaly uživit celou továrnu, a zásobování se nesmí zpozdit, jinak by se všechno postupně zastavilo a škody by byly neuvěřitelně vysoké. Je to opravdu až šílené, když každých 56 vteřin vyjede z pásu hotové auto a to pořád a neustále dokola, dokonce i teď, když čtete tento článek.

Lukáš Roubínek S3A